FAQ

Svaren på de vanligaste frågorna kan du hitta nedan.

förberedelser inför mässan

I närheten av Kistamässan finns ett flertal hotell vi kan rekommendera.

Scandic Victoria Tower
Comfort Hotel Kista
Memory Hotel
Connect Hotel Kista
Scandic Kista
The Studio Hotel

Läs mer om de olika boendealternativen i nära anslutning till Kistamässan här.

voco Stockholm-Kista
Välkommen till voco Stockholm-Kista – ett premiumhotell med hög service och standard för att maximera din upplevelse hos oss.
På voco Stockholm Kista vet vi att en fantastisk vistelse börjar med genomtänkta detaljer och service. Oavsett om du är här för att besöka en mässa, konferens eller är på affärsresa, gör våra 201 inbjudande hotellrum, konferens, restaurang & bar, gym men även ett SPA (med pool & bastu) och vår vänliga atmosfär det lätt att känna sig hemma. Vi har allt du behöver för en smidig vistelse.

För konferenser eller gruppförfrågningar kontakta Sales Manager Nordics Anders Dahlin på sales.nordics@stockholmkistahotel.com

Vart hittar jag mer detaljerad information?

Mer information om höjdbyggnation, marknadsföringsmaterial och mycket mer hittar du i webbportalen MyEasyfairs

Du registrerar din monterpersonal själv via My Easyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad, så här går du till väga: 

  • Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan.
  • Tryck på ”glömt lösenord” om du behöver ett nytt login.
  • Klicka på den mässa du ställer ut på
  • Välj ”Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan ”Registrera min monterpersonal”.
  • Ni länkas nu till en ny portal. Välj ”Personnel” i menyfältet till vänster.
  • Klicka på ”add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
  • Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn.

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

Tänk på att all alkohol som påträffas i anläggningen som inte är beställd via KM Restauranger kommer att beslagtas. Detta eftersom alkohollagstiftningen inte tillåter egen medhavd alkohol i Kistamässans lokaler.

När ni bokade er monter bokade ni även ett EasyGo-paket. GoLeads, GoPlus och GoPremium är våra tre paket. För att se vilket paket ni har bokat, vänligen se orderbekräftelsen eller logga in på My Easyfairs.

Gemensamt för samtliga paket är:

  • Access till My Easyfairs
  • Visa er företagsprofil online
  • Visa era produkter/tjänster online
  • Bjud in era kunder & prospekts
  • Utöka ert professionella nätverk

Läs mer om våra EasyGo-paket här.

Ta reda på hur ni kan göra ert mässdeltagande mer hållbart. Läs våra rekommendationer här.

Observera även att det från den 1 januari 2024 är förbjudet att använda engångsartiklar som innehåller mer än 15 procent plast. Detta är bra att ha i åtanke när ni planerar era aktiviteter för montern. Att bryta mot denna lag kan innebära vite.

Har du planer på att skicka material till din monter redan innan du anländer.

Leveransadress:
Byggmässan / Företag / Monternummer
Kistamässan
Vågögatan 3
164 40 Kista

Gods som ankommer till mässan kan transporteras in till anvisad monter mot en kostnad. Motsvarande kostnad gäller även för avgående gods som lämnas i montern. Dessa kostnader debiteras utställande företag i efterhand. Vänligen se kontakta Kista Mäss-Service för mer specifikationer eller se Kista Mäss-Service informationsdokument på My Easyfairs.

Kista Mäss-Service
08-506 650 00
kistamasservice@easyfairs.com
www.kistamasservice.se

Kistamässan eller Kista Mäss-Service ansvarar ej för gods före, under eller efter arrangemanget.

Nedräkning till mässan

Kul att du är intresserad av att tala på mässan. Vänligen kontakta Linn Jobson för att diskutera närmare kring vilket ämne och upplägg ni är intresserade av.

Linn Jobson
Project Manager

+46 76-119 77 52

linn.jobson@easyfairs.com

Inflytt; Tisdag 4/3, kl.8-20

Utflytt; Torsdag 6/3 kl. 16.30 – 22.00

Med några enkla knep kan ni som utställare maximera ert deltagande. Här kommer en kort checklista:

  • Uppdatera er profil i My Easyfairs
  • Sprid er medverkan i era kanaler och bjud in era egna kunder med er personliga länk som ni finner inne på My Easyfairs. 
  • Lägg tid och engagemang på er monter så den ser visuellt attraktiv ut för besökare. Ett tips är även att attrahera besökarna med någon form av aktivitet som exempelvis en tävling eller genom att bjuda på något gott.
  • Ha rätt personer på plats. Välj ut era mest engagerade och kunniga personer att ha i montern.
  • Engagera er monterpersonal. Ha tillräckligt med personal och planera tid för raster samt lunch.
  • Använd både Visit Connect och Smart Badge-läsaren aktivt under mässan.
  • Glöm inte följa upp efter mässan! Leads finner du inne på My Easyfairs och inne på Visit Connect-portalen.

Kort och gott, förbered er väl för att bli bäst!

Mässan är här!

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

Monterbeställningar sköter ni enklast via vår partner KMS  Se shop här!

Vid vidare frågor/beställningar, vänligen kontakta Workman via: kistamasservice@easyfairs.com

Avgift alla dagar 00-24.

Period 1 – 4 tim 35 kr/tim, Period 4 – 6 tim 125 kr
Ett dygn 150 kr. Inga kontanter.

Utvärdering av mässan

Smart Badge-läsaren:
Ni hittar alla besökare som touchat er läsare inne på My Easyfairs efter mässan under “se resultat” och “ladda ner leads”.

Visit Connect:
De Smart Badges ni skannat med Visit Connect finns i ert Visit Connect-konto.

Vi som arrangörer skickar ut enkäter till alla som stått i er monter där ni får möjligheten att utvärdera mässan som gått. Er åsikt är otroligt viktig för oss då vi ständigt vill utvecklas och möta era förväntningar. Stort tack på förhand för ni tar er tiden för att besvara dessa.

Under mässan har ni som företag haft möjlighet att prata med någon av våra säljare för att boka en monterplats till kommande mässor. Glöm inte bort att boka er monter och hålla koll på orderbekräftelsen som kommer till kontaktpersonens mejl

Behöver du monterservice?

Vår partner Kista Mäss-Service hjälper dig med alla praktiska och tekniska frågor om din monter samt beställningar till den.

Vår utställarportal: MyEasyfairs

MyEasyfairs är navet i ditt deltagande på mässan. Här lägger ni upp information om ert företag, er logga, de produkter ni visar upp på mässan, registrerar monterpersonal samt tar del av viktig information inför mässan. MyEasyfairs är ansluten till mässans utställarlista, så se till att maximera din synlighet genom att hålla profilen uppdaterad. Besökarna planerar sitt besök utifrån utställarlistan.

Smart Badge

Smart Badge – Ett digitalt visitkort!

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på er montervägg för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras i din monter. När besökaren touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in all den företagsinformation som ni delat i ert My Easyfairs. Informationen sammanfattas och skickas i ett samlat e-mail efter avslutad mässdag.

Smart badge – från besökare till kvalificerad lead!
Om du som utställare har ett Easy GoLeads, Easy GoPlus eller Easy Go Preminum paket drar du ytterligare fördelar med vår smart badge technology. Ni får nämligen tillgång till en lista med alla kontaktuppgifter till de som touchat er läsare under mässan. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.

Visit Connect

För dig med GoLeads, GoPlus och GoPremium. Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna som besöker din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras Smart Badge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Vi lanserar snart Easyfairs Nordic!

- Maximera din närvaro på mässan med hjälp av Easyfairs Nordic

Vi är glada att snart kunna presentera vår nya event app Easyfairs Nordic som kommer att förbättra din upplevelse som utställare före, under och efter mässan!

Appen är mer än bara ett schemaläggningsverktyg, den låter dig nätverka med kunder och potentiella partners.

Fördelar med Easyfairs Nordic

Hur går det till?

Företagsinformationen hämtas automatiskt från MyEasyfairs. Det du behöver göra är att förbereda ditt schema på plats med Easyfairs Nordic. Besökare kommer sedan att kunna interagera och planera möten med dig i förväg så att ni kan få ut det mesta av mässan.

Få personliga rekommendationer

Applikationen föreslår de besökare du troligen är mest intresserad av att träffa på evenemanget, baserat på dina preferenser och intressen.

Scroll to Top